Επιτυχής διεκδίκηση: Δεδουλευμένα, αποζημίωση και επαναπρόσληψη αλλοδαπής εργαζόμενης

Διεκδίκηση Δεδουλευμένων αλλοδαπής εργαζόμενης

Η ΛΜ, μια 57χρονη εργαζόμενη σε υπηρεσίες καθαριότητας, με 20 χρόνια υπηρεσίας στον εργοδότη της, αντίκρυσε την λήξη της σύμβασής της στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ. Δεν την ενημέρωσε ποτέ ο εργοδότης της, και εκείνη διαμαρτυρήθηκε έντονα. Ο εργοδότης απέδωσε την απεικόνιση στο σύστημα σε λογιστικό λάθος. Όμως, η ΛΜ είχε ανεχτεί πολλά: Μη καταβολή δεδουλευμένων, με πολλές υποσχέσεις καταβολής στο μέλλον. Μία απόλυση θα ήταν ιδιαίτερα επώδυνη, καθώς η ΛΜ είχε στηρίξει την επιβίωσής της στην εταιρεία. Αναζήτησε, λοιπόν, την δική μας συνδρομή.

Ακολουθήσαμε την εξής μεθοδολογία:

Βήμα 1: Ανάλυση της Κατάστασης – Υπολογισμός δεδουλευμένων – Κατάσταση ενσήμων

Το πρώτο βήμα ήταν η απόκτηση συνολικής εικόνας. Μέσα από την συζήτηση, προέκυψε η εικόνα ενός 5ψήφιου ποσού δεδουλευμένων αποδοχών. Μόλις η ΛΜ συνειδητοποίησε το μέγεθος του προβλήματος, ασκήθηκε καταγγελία στην Επιθεώρηση Εργασίας.

Επιθεώρηση Εργασίας & Διαπραγμάτευση με τον εργοδότη

Η καταγγελία θωρήβησε, όπως ήταν φυσικό, την εργοδοτική πλευρά. Η ΛΜ συνέχισε να πηγαίνει στη δουλειά, γιατί ήταν η καλύτερη εργαζόμενη και ήταν πραγματικά χρήσιμη.

Οι εργοδοτικές αυθαρεσίες ήταν πάρα πολλές, και επομένως τα προσδοκόμενα πρόστιμα πολύ μεγάλα.

Η μόνη λύση για την εργοδοτική πλευρά ήταν η συμβιβαστική επίλυση της διαφοράς.

Εμείς, όμως, ήμασταν έτοιμοι εξαρχής: Καμία μάχη δεν μπορεί να δοθεί χωρίς ετοιμότητα, αν χρειαστεί, να καταφύγουμε στην δικαστική διαμάχη.

Διαπραγμάτευση για την εξωδικαστική επίλυση

Η διαπραγμάτευση έλαβε χώρα, αφού συμφωνήσαμε με την εργαζόμενη στο ύψος του ποσού που ζητούμε.

Σε επικοινωνία με την εργοδοτική πλευρά, ήταν φανερό ότι δεν θα ικανοποιούταν με μιας το αίτημα της εργαζόμενης.

Κατευθείαν ζητήσαμε το ποσό, αλλιώς θα προσφεύγαμε στην δικαστική οδό. Η άλλη πλευρά ζήτησε αναβολή της συζήτησης στην Επιθεώρηση.

Χρειάζονταν, πέρα από την καταγγελία, να δείξουμε περισσότερο τις διαθέσεις μας. Τότε, αποστείλαμε εξώδικο.

Εξώδικο

Ενόσω αναμέναμε την μετ’αναβολή συζήτηση της Επιθεώρησης, συντάξαμε και αποστείλαμε εξώδικο.

Εκεί, εκθέσαμε πλέον αναλυτικά κάθε αξίωση από την εργατική διαφορά, αλλά και απο την συνολική αδικοπρακτική και αντισυμβατική συμπεριφορά της εργοδοσίας.Καταστήσαμε φανερές όλες τις πτυχές, από τις οποίες θα ζημιώνονταν, αν καταλήγαμε στις δικαστικές αίθουσες.

Στο τέλος, ζητήσαμε συνάντηση όλων, ώστε να έρθουμε σε συμβιβαστική επίλυση, που να ικανοποιεί όλα τα μέρη.

Επίλυση & επιτυχία

Μέσα από την συζήτηση, επιμείναμε, μαζί με την εργαζόμενη, στην καταβολή του πλήρους ποσού, που θα ικανοποιούσε τις πάσης φύσεως αξιώσεις μας.

Συντάξαμε τα απαραίτητα έγγραφα του συμβιβασμού, τα οποία προσκομίσαμε στην Επιθεώρηση, και η διαφορά πλέον έληξε συμβιβαστικά.

Με επιμονή και την καλή προετοιμασία, αποσπάσαμε

α) το πλήρες ποσό που ζητήσαμε,

β) την υπογραφή νέας σύμβασης,

γ) με καλύτερους όρους και χωρίς περιθώριο περαιτέρω παραβάσεων.

Η ιστορία της ΛΜ αναδεικνύει τη σημασία της νομικής υποστήριξης στην αντιμετώπιση αδικιών στον εργασιακό χώρο. Δεν πρέπει ποτέ να αφήνουμε ο,τιδήποτε στον “αέρα”. Πρέπει να μαθαίνουμε, να διεκδικούμε.
Η ΛΜ ξεκίνησε ως μετανάστρια, που η ανάγκη να στηρίξει την οικογένειά της την έκανε να αποδέχεται πολλά. Σήμερα, είναι μία αξιότιμη και ξεχωριστή εργαζόμενη στο συνεργείο της, η οποία κρατάει το κεφάλι ψηλά.
Είναι μεγάλη χαρά, αν συνεισφέρουμε σε αυτό, αλλά κυρίως η απόφαση είναι του εργαζόμενου: αγώνας ή αποδοχή της κακής κατάστασης;

Δείτε περισσότερα -> www.facebook.com/synigoria 

Ελάτε σε επαφή μαζί μας

(Επιμέλεια: Δημήτρης Πλιακογιάννης, Δικηγόρος Θεσσαλονίκης, Μέλος του Γραφείου Συνηγορία)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top